Campervakantie Portugal

Een dagje openbaar vervoer in Adelaide

Als ik vanmorgen naar de bakker loop begint het te druppelen dus en dat hebben we niet besteld. Als we hebben ontbeten is het gestopt met zachtjes regenen. Ik loop even naar de bushalte opde Portrush Road waar het motel aan ligt en kijk voor vertrektijden van bus 144. We lopen om even over tien het motel uit om de bus van 10:10 naar de city te nemen. Het regent flink en we staan er met nog wel acht man te wachten. Het word 10:40 en dan komt hij dus 30 min. Later maar we hebben vakantie dus geen probleem, twee dagkaarten voor $8:80 per stuk een koopje. In de city gaan we er bij het station uit en lopen de stationshal in, we drinken een bakkie en ik ga bij de info even vragen voor de trein naar de Outher Harbor dat is een beetje de punt van het schiereiland. Om 12:02 vertrekken we van spoor 6 met de metro zo heet hier al het vervoer. Na een heleboel haltes komen we in Outher Harbor en daar is alleen een kade waar een boot aan ligt die luxe auto's vescheept. We gaan er hier niet uit en besluiten om naar Adelaide terug te rijden. We vragen info over de O-bahn dat is een uniek stuk busbaan waar de bussen wel met de chauffeur maar met censoren gecontroleerd over  een betonnen baan rijden. Het is vreemd dat je de chauffeur ziet lezen terwijl de bus met 100 km. per uur tussen de betonnen randen rijdt. Bij de intersections gaat hij even uit de baan laad in en uit en gaat naar het volgende part, dit is èèn van de twee van deze geleide busbanen ter wereld echt bijzonder. Maar de bus 506 die wij namen gaat op een gegeven moment van de baan af en laat ons kilometers van de randgebieden van Adelaide zien. Eindelijk na een driekwartier eindigen we op de interchange van Tea  Tree Plaza waar we op de plaza even een boodschap doen. We wachten weer op een bus die ons naar de city zal brengen de H44 komt en de chauffeur zegt dat hij naar de city zal gaan. We stappen uit en het regent nog steeds we lopen naaar het North Terrace en wachten op bus 144 waar we ook mee zijn gekomen. We zien nummer 140 en die rijdt ook via de Portrush Road waar wij moeten zijn maar omdat het over vijven is loopt het niet erg. Om zes uur stappen we weer onze hut binnen en maken we ons klaar om naar de Mexicaan te gaan want er moet ook weer gegeten worden.