Campervakantie Portugal

De finale bij Jos en Karin en Kaïla

Zaterdag 30 mei eerst zwaaien we Renee en Carien uit zij gaan naar Deux Alps. Als het9:45is groeten we Jos en Karin en gaan wij er ook vandoor en zakken naar het vliegveld af en gaan dan de 94 op.

Via Embrun en Gap rijden we naar Aspres en rijden dan op de D1075 we passeren hier ook de Col de la Croix Haute (1176 mtr) even hierna gaan we voor een bakkie.
Dit gebied is genaamd Le Vercors een plek waar ik jaren terug ook met Jos een trektocht heb gemaakt. Bij Monestier de Clermont is deze weg de A 51 geworden en moet er tol betaald worden maar zijn we snel in Grenoble.
Hier volgen we Lyon en rijden dan naar het noorden op de A6 maar niet verder als Beaune want we willen een keer over de A6 blijven volgen naar Parijs.
Geweldige rustige weg en we komen langs oude kampeerplaatsen waarvan Auxerre er één is, deze route is genaamd Autoroute du Soleil en brengt ons in Parijs sud.
Jammer is dat op deze mooiezaterdagavondnog enige duizenden mensen het idee hadden om een rondje om deze wereldstad te rijden zodat het ons hier wel vijf kwartier kost voordat we bij vliegveld Charles de Gaulle de A1 opdraaien.
In overleg met Tonia besluiten we dat we snel wat gaan eten als we dit gedaan hebben gaan weom 21:15voor de laatste +/- 420 km. Het rijd snel aan en met 130 km. op de cruise control rijden we snel naar Arras waar we onze laatste maal de creditcard in de machine duwen en zo weer onze bijdrage hebben geleverd aan deze snelle weg.
Door het oude Lille en dan via Gent en Sint Niklaas naar Antwerpen E17 waar we met een flinke snelheid net voor de Kennedytunnel waarschijnlijk door een Facebookfan van ons op de foto worden genomen, hij zal ons nog wel om een bijdrage aan zijn album vragen. Maar deze drie weken vakantie eindigen toch met vandaag 1258 km. op de teller bij de vertrouwde Apothekers weg waar weom 01:15de auto voor de deur plaatsen even wat belangrijke dingen pakken en naar binnen gaan. Wij hebben van deze vakantie met volle teugen genoten en hopen dat degenen met wie wij dit deelden een beetje hebben meegereisd.

Carla Hagen

Wij ook!

Wendy

Helaas was mijn emailadres niet meer correct dus lees ik dit nu pas, maar welkom thuis en we spreken snel wat af XXXX