Campervakantie Portugal

Van Schoonhoven naar huis.

Vrijdag 11 augustus
Vanmorgen gaan we van Marion naar Harry want er staat nog pruimentaart en koffie op ons te wachten. Haf twaalf fietsen we weg en via het klooster van Ter Apel rijden we langs de vaart naar Emmer Compascum waar we bij de Kwalitatia een broodje eten. We rijden nu richting Emmen maar buigen net voor de stad naar links dus laten we de stads rechts liggen. Richting Erica en vanaf daar naar Amsterdamscheveld en dan naar Schoonebeek. In Schoonebeek zie ik een groene fietsroute naar Coevorden en die nemen we dus hij voert ons langs het Schoonebekerdiep dit is ook de grens met Duitsland. We rijden de grens over en komen in de Duitse gemeente Laar waar we na 62 km op de Coevorderstrasse 20 op een grote boerderij met paarden een kamer hebben. Toen ik afsprak met Joke vroeg zij of wij tegen betaling van +/-€10 wilden aanschuiven voor het avondmaal wat wij wel graag willen.

Zaterdag 12 augustus
Vanmorgen motregent het dus vertrekken we pas om 10:40 en dus in onze regenjassen. We rijden nu nog in Duitsland en als we een bushokje zien trekken we ook onze Cube overschoenen aan, om 12:45 rijden we nog steeds in de regen Nederland weer in. Het eerste dorp heet Langeveen weer we bij een snackbar een bakkie chocomelk halen als we on 13:20 weer naar buiten gaan begint het serieus te regenen dit houden we tot we in Tubbergen bij de Kleibakker voor de lunch gaan. Als we eten zien we de mensen buiten weer in truitjes buiten lopen. We rijden om 14:38 dit mooie Twentse dorp weer uit en blijven naar het zuiden rijden. We komen door het dorp Fleringen en rijden na 42km rijden we Weerselo in, we zijn wat vroeg en kijken ook maar direct met de fiets voor een plekje voor de maaltijd. We rijden naar Dhr. A.M.M. Wanink
de Voortmors 65
7595AB Weerselo en maken kennis met hen. We krijgen weer een mooie kamer en Tonia is weer blij want we kunnen ook de was doen, na vandaag is dat geen luxe.
Als het god is gaan we vanavond eten bij een restaurant bij het kerkje genaamd 't Stift dit op aanraden van dit echtpaar. En zo liever volgers leggen wij vanavond onze hoofden in Weerselo op onze kussens en vertrekken we morgen weer naar ......????????

Zondag 13 augustus
Na een ontbijt met Ans en Alwie gaan we de boel weer in de tassen doen en hang ik de kar er weer achter. We woorden uitgezwaaid door hen beide en langzaam verdwijnt dit lieve rustige Twentse achter ons. Als snel gaan we zonder erg van de geplande route af en raken we het noorden van Oldenzaal gelukkig staat er wat zon en na wat geslinger komen we toch weer op de geplande route. We raken een randje Hengelo en ook het universiteitengebied van Enschedé. Ja we komen ook langs het stadion van FC Twente maar daar was op dat moment weinig aan de hand dus vervolgden we onze weg. Wij maar zoeken voor een bakkie maar nee hoor dus het duurt tot op de markt van Haaksbergen, gezien de tijd het is inmiddels kwart voor één maken we er een brunchkoffielunch van en dat gaat er best in. Als we de route naar Winterswijk er weer in hebben staan leid hij ons een vele kilometers door Duistsland even voorbij Meddo gaan we Nederland weer in en tuffen we op Winterswijk aan. Omdat we laat veel hebben gegeten besluiten we wat voor op de kamer te halen en omdat ik de Jumbo hier wel enige malen heb beleverd rijden we naar de Europaweg en jahoor hij zit er nog. Met onze spullen geven we de techniek de coördinaten door van de Abeelstraat 69 en hij zet ons gewoon voor de deur.
Henk doet voor Henk en Tonia de deur open en we nemen plaats in hun tuin en kletsen en drinken wat met Henk en Annelies. Om even over half zeven gaan zij ergens iets eten en dus brengen we de spullen boven gaan douchen en eten een hapje, misschien zien wij hen nog maar Henk moet morgenvroeg op de fiets naar zijn werk want deze familie heeft geen auto. Vanuit een gezellige kamer op de tweede etage wensen wij na 62 km alle lezers veel plezier en jullie horen weer van ons.

Maandag 14 augustus Winterswijk
We worden na een heerlijk ontbijt uitgezwaaid door Annelies en rijden onder Winterswijk door en gaan Aalten. We rijden naar de Hema maar Robert die we hier kennen is er niet maar we doen er wel een lekker bakkie. Op naar Zeddam en dan naar Beek waar we flink moeten klimmen maar ook met 57 km/u weer naar beneden gaan. We komen om 14:00 inZevenaar aan endaar onze gastvrouw pas na zes uur thuis is nemen we een ijsje en kopen een krantje en doden de tijd in dit gezellige plaatsje dat we na 60 km hebben bereikt. Als ik op een gegeven moment het adres op wil zoeken is de telefoon leeg. We rijden naar een benzinestation en laden wat op zodat we weer weten waar we moeten zijn. Om 17:45 belt Marijke en meldt dat zij thuis is en rijden we naar de Hamalandstraat 3 waar we vriendelijk worden ontvangen door Marijke en we onze intrek nemen in een super-de-luxe tuinhuisje. Nu lekker douchen en dan gaan we wat eten in de stad (600 meter). Nu dat eten was wat met z'n tweeën lekker gezellig dus eten en wegwezen. Vanaf een super onderkomen een prettige dag voor morgen. Gr. Tonia en Henk

14 augustus Winterswijk

Dinsdag 15 augustus

We rijden dit mooie stadje uit en volgen de richting Groessen dit pad loopt parallel aan de spoorlijn. We rijden dit dorp uit en volgen de aanwijzing veerpont Loo deze gaat ons brengen naar Huissen. Als we na anderhalve km bij de veerpont komen hebben we pech want er is een kabel gebroken en die wordt gerepareerd. We gaan de dijk weer op en volgen via een andere brug de route naar Huissen maar zover komen we niet want er loopt een mooie dijkweg naar Driel. Drie km voor Driel stoppen we want het regent en we trekken onze regenkleding aan en rijden naar Driel, bij de AH vraag ik aan een mevrouw met een Driel sticker op haar achterspatbord voor een plek voor een bakkie. Het is alweer droog als we een tweede bakkie nemen en daarna gaan we dus weer lekker genieten. We rijden de hele rit op de dijk en zien in het westen een zwarte lucht maar wij krijgen slechts drie spetters. We rijden tot de veerpont van Eck en Wiel die naar Amerongen gaat. Net aan de oever staat een bankje en we eten lekker de krentenbollen op die we in Driel kochten. We trappen nog een kilometer of zes en staan dan in Leersum, we bellen drie adressen voor een overnachting en de laatste is raak op de Buurtweg 21 in Leersum. We trappen nu de bult op en belanden op Ginkelduin hier staan Peter en Greet zus van Tonia en haar man waar erop
De thee gaan. We zakken het dorp weer omen schieten bij de Italiaan Don Nino naar binnen en eten er heerlijk. We rijden naar de Buurtweg 21 en maken kennis met Ria en krijgen onze Oase want dat is de naam van dit prachtige huisje. Al met al staat er weer 77 km op de meter dus we zijn weer lekker bezig geweest vanuit Leersum alle goeds aan de lezers.

Woensdag 16 augustus
We gaan van onze prachtstek bij Dik en Ria vandaan en staan na 8 km bij Peter en Greet op Ginkelduin waar we koffie drinken. We rijden naar Wijk bij Duurstede en nemen na een paar km op de Lekdijk de veerpont naar Beusichem. Weer aan de wal besluiten we om ook direct de lunch te nemen bij 't Veerhuys. We hebben het windje tegen maar het is super fietsweer, we rijden dwars door Culemborg en volgen dan Schoonrewoerd. Net na dit dorp zien we een mooie picknickset daar gaan we dus ons fruitmoment nemen.??we gaan door het dorp Meerkerk waar ik vaak de Plus bevoorrade maar dat was vroeger nu gaan we onder Langeraar en Ameide door. Als we bij de veerpont komen gaat hij juist van wal dus wachten we even en kletsen wat met andere fietsers. Voor €1,40 staan we aan de overzijde dat is het zilverstadje van Nederland genaamd Schoonhoven.
We gaan naar de Populierenlaan 49
waar we een dame van 83 aantreffen en leeft in de historie. Maar we krijgen thee en een kamer en voor het tweede waren we gekomen. We douchen en gaan de stad in we zullen wel wat eten en een wijntje of biertje drinken want echt gezellig is het niet dus zoeken we het buiten.

Donderdag 17 augustus
We ontbijten en ik haal de fiets uit de schuur van Wil van Buren en samen hangen en zetten we de tassen er op. Langs de veerpont het dorp uit op weg naar Ammerstol het begint nu echt te regenen dus trek ik ook mijn regenkleding. Het regent flink en we rijden via Lekkerkerk naar Krimpen a/d IJssel waar we bij de warme bakker een gevulde koek halen en heerlijk voor de deur onder het afdak op eten. We gaan de Algerabrug over en duiken bij de Mac in Capelle naar binnen voor een bakkie. We trekken toch weer onze regenkleding aan want het regent nog steeds. Als we langs het Kralingsebos rijden en de kruising Terbregge oversteken zeg ik tegen Tonia zullen we onze boterham opeten bij onze kleinkinderen in Berkel en zo geschiedde. Opweg naar Delft en als ik de kerk van Delft zie denk ik en zo'n hele rit van over 800 km en dat zonder pech, maar nog geen 50 meter verder staan we met een platte achterband van de tandem. Een nieuwe achterband erin even pompen en we gaan weer langs de Van Miereveltlaan waar we Gerard en Trees even groeten. Even de stad door en we zijn vandaag na 70 km weer thuis na een prachtige rit door Nederland leuke overnachtingen en heerlijke familie bezoeken die waren supergezellig.
Beste volgers wij danken jullie hartelijk voor het meereizen en hopelijk snel met een nieuwe reis.

Marianne

Vandaag voor het eeerst in die Heimat, ja ja Ik hoop dat jullie Duitse maaltijd lekker heeft gesmaakt. Ik kijk uit naar jullie verhaal van morgen. Ma vond het leuk dat je de Groningse nichten had bezocht.???

Harry Rijff imker te Jipsingboertange

Het was erg gezellig met stel HETO, zonet verzonnen die afkorting. Erg veel gepraat op z'n Rotterdams met veel humor over vroeger en nu en we komen nooit uitgepraat. De bijen in de stal bekeken waar natuurlijk ook veel over te vertellen is. S'avonds lekker gegeten in Duitsland en nicht Hennie was daar ook bij. Het waren wat familie etappes waar nog lang over gepraat zal worden als zij weer thuis zijn. Wel thuis en bedankt voor jullie komst.?????

Gerad

Jullie zitten nog steeds goed en alles naar wens nu een aantal dagen in Duitsland en op naar vreede nog veel plezier en houw alle heel het goede Gérard en Trees

Tineke

Leuk om te lezen! Ik vroeg me al telkens af of jullie ook slecht weer hadden, dat kon bijna niet anders, ik zie continu buien hier over het veld trekken en zelf hield ik het ook niet droog bij het in- en uitladen van spullen (de verhuizing is al een beetje begonnen .....). Ik duim dat jullie verder goed weer houden! X

Carla Hagen

je site gevonden dus volgen we weer!

Marijke Rijff-Schriek

Leuk, nu al in Winterswijk, daar zijn wij ook eens geweest. Mijn zusjes en wij vonden het ook heel gezellig. En nu reizen we mee. Groetjes ook voor Marianne en tente Stien.

Marianne

Wat leuk om via via iets van mijn nichtjes in Groningen te horen. Tineke wens ik veel geluk in haar nieuwe huis. Het nieuwe adres komt zeker wel deze kant op. Henk en Tonia, geniet nog even van de laatste dagen.

Ingrid

Fijn dat alles voorspoedig gaat werkte de powerbank ook niet om je telefoon te laden ?

Ingrid

WELKOM THUIS?????