Campervakantie Portugal

Coromandel

Vandaag gaan we met z'n vijven in de auto van Gerard naar de Coromandel we gaan Pukokohe door en nemen de Highway1naar het zuiden en gaan er weer af bij de eerste afslag. We volgen de25 en na 25km. Gaan we over een grote brug en komen op het schiereiland Coromandel. Het is enorm heuvelig hier en een en al bochten maar we komen even later op een viewpoint en treffen daar een Zwitser die met zijn ATB en Bob hier ook op vakantie is. Bij Kaimarama verlaten we de 25 en gaan de 309 op deze weg heeft dit nummer gekregen omdat het met paard en wagen 3:09 uur duurde om van kust naar kust te komen. Net onder deplaats Coromandel raken we de kust en rijden nu vlaklangs de zee naar het zuiden. In het dorp Tapu gaan we voor de koffie en wat voor lunch, we gaan even op een droge toilet vlakbij zee en vervolgen de weg wwe komen langs veel mosselbanken die hier worden gekweekt We rijden langs de stad Thames en verlaten bij Kopu het eiland weer en gaan terug naar Pokukohe en vragen info voor de trein voor morgen maar moeten het doen met een telefoonmummer. Eenmaal thuis maak ik via een 800 nummer de kaarten aan bij Scenictrain voor 14 dagen vrij reizen op deze trein inclusief de ferry. We maken er op deze avond nog wat gezelligs van en gaan vroeg naar bed.