Campervakantie Portugal

Met Islanderferry naar het zuidereiland

Vanmorgen gaan we na het ontbijt op de fiets naar de ISLANDFERRY om 10:25 vertrekken we naar Picton waar we op een camping een cabin voor $65 hebben gehuurd. We zijn om vvor negenen weg uit het hotel en gaan lekker met de wind achter naar de haven waar om 10:25 de ferry vertrekt. We drinken koffie in de vertrekhal en om even tien uur gaan we naar de fiets en wachten tot de begeleider het sein geeft dat we het schip op kunnen. We zijn met drie fietsers een jonge Duitser in ook op de fiets en is al anderhalve maand onderweg. De reis gaat voorspoedig en al snel zien we het zuidereiland maar hij moet nog een heel eind een fjord in en als we in de verte al de plaats Picton zien duurt het nog wel even want hij moet ook de schuit nog draaien en dan achteruit naar de steiger en het is dan ook precies half twee als hij ligt. We mogen er als eerste af nadat we het touwtje hebben losgemaakt waar we de fietsen hadden gezekerd. Op de wal maak ik nog even een foto en we stappen op en gaan naar het station om te vragen voor de trein voor morgen. We worden keurig geholpen door de dame en gaan dan op weg naar de Kentstreet waar we een cabin hebben gehuurd, hij is sel gevonden en de vriendelijke eigenaar wijst ons de weg. Het is een leuk hutje genoeg voor de ene nacht die we hier blijven. Als we uit de zon een bakkie thee hebben gedronken smeren we ons in tegen verbranden ja het is hier erg zonnig en wel 30 graden. In het dorp is het gezellig druk en we voelen nog even aan het zeewater het is erg lekker en er zijn heel wat mensen in het water. We halen wat spullen voor een pastamaaltijd en gaan onze cabin terug. Tonia flanst een heerlijke maaltijd en we eten lekker in de keuken/ gemeenschappelijke ruimte. Als we weer lekker uit de zon want die staat hier nog hoog om 19:15 schrijf ik even dit vervolg.