Campervakantie Portugal

Naar Greymouth aan de Tasmanzee

Het is zes uur als ik uit bed stap, als we beneden komen zijn Annie en Adrie al in de keuken we ontbijten en het os net zeven uur als Jack met Inneke komen zij pikken ons op en brengen ons naar het station. Om 8:15 vertrekken we en beginnen we aan wat heet èèn van de mooiste tracks van de wereld. Het eerste stuk is nog plat maar al snel komen de zuiderlijke alpen in zicht. Er is niets van gelogen het is prachtig er zijn kleine stationnetjes waar we weer passagiers oppikken we volgen een heel eind de Waimakariri rivier waarnu weinig water in zit. Om even 11:10 zijn we bij Arthurs pass hier krijgen we bij onze twee lock's er nog drie bij. We duiken een tunnel van 8. Km. In en daar. Is 20 jaar aan gebouwd na de tunnel gaan in de plaats Otira de drie eraf en gaan we verder naar Greymouth. Om 13:15 staan we op het perron van Greymouth. We bellen een Holidaypark en kunnen er voor twee nachten terecht, hij zit zes km. Ten zuiden van de stad zodat we direkt even de supermarkt inlopen en wat inslaan. We zitten 20 meter van zee maar de temperatuur is niet uitnodigend. Na het eten gaan we nog even naar de Tasman zee hij is erg ruig en fris.

marianne

't Moet toch mooi zijn om dat allemaal te zien vanuit de trein!! Ben heel benieuwd hoe alle foto's eruit gaan zien. Ik heb nooit meer contact gehad met Ineke, maar als het die vrouw op die foto van gisteren is, lijkt ze heel veel op tante Annie! Geniet nog maar van al het moois en we horen wel weer.
groeten ook van Jan

Ingrid

Heel jammer dat de temperatuur niet meewerkt anders kon je een duik nemen in de oceaan misschien volgende keer beter kus

Margreet

Hoi Henk & Tonia,

Nou, jullie genieten er wel van zo te horen. Bij een paar dingen zie ik het ook zo weer voor me. Nu zeker in Greymouth. Wij hebben daar ook op een camping gestaan vlak aan zee, leuk hoor! Blijf genieten en bedankt voor jullie mailtjes, gezellig !
Groetjes Herman & Margreet.

Mimi

Hoi genieters volg jullie avonturen op de site.
Wat een belevenis,liefs van je ouwe tante Mimi.

Edwin en Jolanda

Vanuit een bevroren Nederland volgen we jullie avonturen! Wat leuk dat jullie constant mensen ontmoeten die toch wat met ons kleine landje hebben gehouden. Veel plezier en let op; volgende week komen de rayonhoofden bijelkaar voor een 11-stedentocht?