Campervakantie Portugal

Wanaka

We gaan na ons bakkie op weg en nemen de Malaghansroad die ons in Arrowtown brengt en dan rijden we naar de 6 tot de Arrowjunction daar gaan we 84 op hij gaat direkt net als de Alp du Huez met 8 bochten steil naar boven deze weg blijven we volgen en komen over de crown range road en over een pass. Op deze pas zien we een wagen die er net zevan fietsen afzet zij gaan zeilend naar beneden wat wel lekker is. In het dorp Wanaka dat precies aan het eind van het lake Wanaka ligt zetten we de auto naar bij Roys Bay en pikken een boulevardje. We zien een druk tentje en schuiven aan, als Tonia binnen is voor het eten te bestellen en afrekenen want zo gaat dat hier dan krijg je een nummer op een standaard die zet je op de tafel en zij brengen het bij je. Daar wachtend komt er een dame en vraagt of ik een enqette wil doen en zij drukt mij een Ipad in mijn handen en zegt als je er niet uitkomt zit ik daar op een bank. Als Tonia terugkomt zeg ik tegen haar kijk ik heb al een Ipad gescoord waarop zij verbaasd kijkt want de onze lag thuis. Als we dit dorp verlaten gaan we via de 8 a gaan we links van de clutha rivier rijden die na vele km. in lake Dunstan overgaat waar natuurlijk weer veel speedboaten en vissers in zijn te vinden. In het dorp Cromwell stoppen we en gaan het dorp in maar krijgen het idee dat omdat het een lang weekend is want ze zijn ook maandag vrij alle winkels dicht zijn. We lopen rond het is hier een fruitgebied doen een boodschap en gaan richting huis. We volgen een mooie Gorge Kawarau die weer langs de gelijknamige rivier loopt. We passeren Arrowjunction waar we op de heenweg naar boven zijn gereden em nemen een nieuwe weg naar het historische dorpje Arrowtown omvanuit daar naar onze villa op de campsite te rijden. We zettende auto neer met weer 210 km. op de teller.