Campervakantie Portugal

Van Queenstown naar Dunedin

We rijden om 9:15 ons Shotover Holidaypark uit en rijden naar een benzinepomp om deze auto af te tanken. Op het vliegveld rijden we de rentalcars retouren in en plaatsen de auto op een plaats van Apex carrental, we leggen alle spullen inc. 2 fietsen en een Bob achter de auto. Tonia blijft hier bij de spullen en ik ga in de arrivelhal en lever bij Apex mijn sleutel in en loop naar Trifthy en handel de zaak af voor een andere auto. Het word een Hyunday I 30 ik reken af krijg een sleutel en kan weg. Op het zakje van de sleutel staat een plaatsnummer 197 daar vind ik de grijze Hyunday en rij er mee naar Tonia die daar in het zonnetje voorzichtig zit uit te gaan. De zooi erin en opweg gaan we weer , onze eerste stop is een water,rachtcentrale in de Roaring Meg rivier een mooie schone manier om energie te maken. We rijden naar Cromwell en nemen er een lekker bakkie Tonia vindt het zo lekker dat zij nog voor een tweede gaat. Deze prachtige weg langs de Cromwell Gorge brengt ons in Alexandra maar er word hier niet gestopt. We rijden het dorp Roxburgh in en zien links van ons op een weiland allemaal oude auto's uitgestald staan we zetten de auto neer en lopen naar de entree. Voor $4 mogen we er op en kijken onze ogen uit naar deze oude schoonheden. Na een half uurtje wat foto's en een potje lokale jam stappen we weer in . In het dorp Lawrence gaan we voor de picknic en zetten na een kwartier de rit voort. Onze weg nummer 8 wordt 1 en zo rijden we naar Dunedin een hele grote stad aan de oceaan en aan de Otago Harbour. We moeten vanuit de stad omhoog en ik merk dat de auto met deze 23% wel moeite heeft, we staan op de goede weg maar raadplegen de Gps van de Ipad en we zijn er 100 meter voorbij. We krijgen na betaling een sleutel maar die past niet op 41 en als ook de man met een sleutel komt met dezelfde klacht zeg ik dat ze misschien wel verwisseld zijn maar Margeret zegt waarom zouden ze. Als een jongentje met sleutel 42 deur 41 opnmaakt krijg ik van haar gelijk en wisselt zij de sleutels om. We gaan uit eten maar moeten eerst zo'n 800 meter met 23% omhoog du even puffen en nu anderhalve km. met 23% naar beneden de stad in waar we in de Andreasstreet heerlijk eten. Maar nu moeten we met een volle buik eerst die anderhalve km. omhoog dus dat is herkauwen maar met een fijne afdaling komen we toch weer thuis en houden het voor gezien vandaag.

Ingrid

Zo dat was weer een gevulde dag

Hennie

Henk je moet wel een beetje vrolijke kijken.
Gr hennie.