Campervakantie Portugal

Larnach Castle en de albatrossencolonie

Als we een boodschap hebben gedaan en een bakkie gaan we vergezeld van de kaart opweg. We gaan via het stadscentrum naar de Portsmouth drive en rijden richting Otago Peninsula en rijden over een mooie brug dit schiereiland op. Het is een prachtige weg die steeds maar aan de kust blijft en ons via de plaatsen Portobello en Otakou bij Taiaroa Head brengt waar we een bezoekerscentrum bezoeken er zijn hier Albatrossencolonies. Op deze plek waar je met deze wind 50 keer per minuut je haarstukje moet opzoeken kijken we naar de dieren en maken wat foto's. We hebben een boterham bij ons en al genietend van het uitzicht eten we deze in de auto op want in de zon is het heet. We gaan terug en nemen in Potobello de Highcliff Road die ons over de rug. van dit schiereiland leidt. Je komt hier bijna niemand tegen dus je kunt gemakkelijk even stoppen en een foto maken of gewoon even van deze schoonheid genieten. Als we het bordje Larnach Castle zien besluiten we te gaan naar dit enige Castle van New Zealand. Deze familie rijke bankiers kochten het in een vervallen staat en hebben het tot dit resultaat gebracht. De foto's geven een beeld van het kasteel en de tuinen werkelijk prachtig. Als we binnen zijn lopen we twee mensen tegen het lijf die met ons op de boot naar het zuidereiland zaten, we zeggen even vlug gedag en gaan verder. Na afloop besluiten we om een lekker bakkie met een scoon met jam en wipped cream te scoren. Aan het eind van deze mooie rit komen weer terug bij de brug en gaan naar het station en als je over iets moois praat dan is dit het wel. We boeken ook direkt een rit voor morgen om 2:30 pm. voor de rit naar Pukerangi met een authentiek treinstel. We maken nog voor zover dat lukt een foto van de enorme hol die we vanuit de stad overgaan naar de hut en zijn weer thuis.