Campervakantie Portugal

Luie dag

Vanmorgen gaan we met de auto naar de supermarkt in de stad. We rijden de stad uit naar het zuiden en komen op grote hoogte al we in St. Clair zijn, maar dan aan de andere zijde eraf een enorme hol en hij eindigd vlak voor de zee. We volgen de weg naar het zuiden en komen weer door Brighton dit hadden we al eerder in Christchurch en ook deze ligt aan zee maar heeft geen pier. We kijken voor een bakkie maar niks hoor geen tentje. Door zuiderlijk alsmaar tot we een brug over de Taieri rivier overgaan en het dorpje Taieri Mouth inrijden maar ook hier niets dus rechtsaf van de zee vandaan. Op deze hol vanaf zeespiegel Ien we een man op een fiets met bepakking slingerend over de weg gaan op geschat 22/32 terwijl we hem passeren neem ik in gedachten mijn pet af. We maken op een mooie hol een paar foto's en rijden naar Waihola waar we een bakkie doen dit dorp ligt aan de road 1 en die loopt door het hele land. We gaan hier net na Henley linksaf en rijden naar het vliegveld waar we vrijdag dit mooie land verlaten. Er is als we boven in de cantine zitten net een vliegtuig geland de mensen lopen de trap af en lopen naar de hal waar later hun bagage komt. Na een goed kwartier zien we weer mensen met tassen richting vliegtuig lopen zij lopen langs een man van de luchthaven die er af en toe één uitpikt en dan de tas aan een soort Unster hangt hem dan labelt en in het vrachtruim legt. We wachten even om hem te zien vertrekken het is een soort Fokker een twee prop ik schat zo'n 60 personen capaciteit. Als we weer thuis zijn maken we er een luie middag van. Als we s'avonds hebben gegeten gaan we nog een eindje lopen maar hebt geen meter vlak dus de room is er snel af. Mooi even tijd om dit verhaaltje toetevoegen aan onze Reismee. Voor de goede orde het was droog en af en toe zonnig maar je waaide uit je verschoning.

Anneke

Hoi luitjes, laat ik nou gedacht hebben dat het de bedoeling was , het is toch vakantie. Ik volg jullie met veel plezier. Op naar het volgende mooie land over een paar dagen.

Margreet

Hoi Henk & Tonia,
Volgens mij hebben jullie wel een goede indruk gekregen van Nw Zeeland. Ik heb gezien dat het in Australië ook geweldig mooi weer is met 26 graden !
Dus dat wordt weer genieten....Wij hebben hier al de hele week kunnen schaatsen.
Het zal jullie een rot zorg zijn maar wij vinden het leuk,op onze stalen noren, geweldig! We hoeven niet ver de deur uit want beneden bij ons is de hele plas bevroren.
Geniet nog in Australië wij zijn benieuwd naar jullie foto's en verhalen!

Groetjes Herman & Margreet.