Campervakantie Portugal

Palmerston en Shag Point.

Vanmorgen na de koffie eerst nog even skypen met Constance en Ida uit Delft en dan gaan we weg. Door de stad richting noord op de highway 1 die ons via Waitati en later over de Waikouaiti rivier en dus het dorp Waikouaiti in Palmerston doet belanden. We duiken bij Mc.Grecors tearoom naar binnen voor een echte Nz. lunch. We bestellen Pie met chips en een hot choclat ,als het wordt gebracht zitten er ook goene erwten bij. Omdat er hier ook geen toilet is ga je dan naar buiten en bij het station is er dan een keurige Public Toilet. Als we zitten te eten komt er weer een vrachtwagen van Opzeeland voorbij en dat is van Hollanders. We gaan een km of vier verder en gaan eraf bij Shag Point waar we gaan kijken naar zeehonden en geeloogpinquins. De Zeehonden hebben we gevonden maar bij de pinquins stond een bord dat ze met een cruise naar Europa waren dus daar moeten we nog een keer voor terug. Op de weg terug gaan we net over de Waikouaiti rivier links van de weg af en volgen nu de kustweg ik zeg het nog maar een keer ongelooflijk mooi. We maken toch maar weer een foto en op onze weg naar het zuiden passeren we wel een keer of zes een onbewaakte treinonergang, dit is ook een toeristentreintje dat van Dunedin naar Palmerston gaat. Weer thuis drinken we een bakkie thee en gaan eten bij Great taste waar je voor $19 een buffet hebt en voor $4 erbij vrij softdrinks. Vanavond gaan we weer even gewichten verdelen want we mogen maar 46 kg. incl. fietsen meenemen naar Brisbane waar we molrgen om 17:55 heenvliegen.

Ron en Mildred

Hoi Tonia en Henk. Was leuk jullie effe langs te hebben. Voor dadelijk een hele goede reis terug. Mag daar dan winter zijn, maar de zomer komt er daar ook alweer aan. Lieve groeten,
Ron en Mildred,
Rangiora.

Mimi

Dus de pinquins waren net zo reislustig als jullie.Geef ze eens ongelijk.Nog veel plezier en een veilige thuisreis.Liefs Mimi.