Campervakantie Portugal

Van Dunedin Nw. zealand naar Brisbane Australië

We zijn om 9:45 op het vliegveld leggen de spullen en fietsen en bob in de hal en leveren de auto bij Tryfti in. We nemen plaats boven bij het raam want onze vlucht gaat om 16:55. Om drie uur ga ik naar beneden en vraag bij Pacific Blue de maatschappij die de vlucht uitvoert hoe te handelen met de fietsen. Ik krijg twee dozen en een rol plakband ga Tonia ophalen en we gaan in de hal de zaak in de dozen doen. Voor de dozen moeten we $30 betalen en voor het extra gewicht boven 46 kg.incl. fietsen en Bob moeten we $140 betalen, na een hoop gelul met Jan (vrouw) rekenen we $80 af. Om even voor vier land ons toestel een 737-800. Om 16:25 gaan we boarden we zitten op rij 12 stoel F en E bij de motor dus als ik die niet meer zie gaan we met de glijbaan. We zitten nu een uur en krijgen nog wat te eten ook. Het is 17:45 lokale tijd dus 7 later als in Nederland. We vissen onze fietsdozen op en gaan door de controle, open die dozen ze zijn schoon zelfs de aarde van Tonia haar achterspatbord heb ik er met een handenborsteltje afgewassen. Daar rij je dan met twee fietsdozen die niet in de lift kunnen dan maar recht overeind. Op naar de autoverhuur waar we een auto hebben gereserveerd, leuk gesprek en nuttige informatie. Iin de hal naar Vodafone voor een nieuwe simcard voor Telefoon en Ipad voor $40 zijn we weer in de lucht. Met de fietsdozen en een autosleutel lopen we langs tientallen auto's opzoek naar nummer BH32KA een witte Hyundai Elantra een sedan. Gevonden nu fietsen uit de dozen op straat dozen vouwen en in op de autovloer dan alles erop en weg. Het is inmiddels donker maar nog 27 graden eerst rijden we verkeerd maar de ipad brengt uitkomst en zet ons met de navigator Tonia voor de deur. In dit molel hadden we een nacht gereserveerd. Nu op de kamer even geskypt met Ida en Constance in Delft waar we ook onze dochter troffen dus even bijkletsen. Nu zijn we het wel een beetje zat dus er zal niet veel meer gebeuren dus dit is het voor vandaag.

Jos en Karin

Ha Lieve Globetrotters !
Wat een mooie plaatjes van Palmerston en Shag Point, daar zou ik wel een paar dagen mijn tentje op willen zetten zeg !! Wat een zaligheid toch om zo met z'n tweetjes op stap te zijn. Blijf lekker genieten; wij volgen jullie trouw. Liefs en groetjes vanuit een zonnig en winters Champcella (-12°). Jos en Karin + Caïla

Esmé

Hi Henk en Tonia,
Wat heerlijk om met jullie mee te reizen. Het klinkt allemaal fantastisch! Ik zat naast jullie in het vliegtuig, achter op de fiets, op de boot en in de trein... :) :) Groetjes, Esmé

tedvanginkel@hetnet.nl

Hallo Tonia en Henk, wat zijn jullie aan het genieten overal een lekker bakkie doen een bord met lekker eten .Ik vertelde het op de soos aan de gasten alleen foto,s kan ik niet laten zien. De stamppotten was een groot succes, geniet nog maar lekker van jullie reis met dehartelijke groeten van Ted