Campervakantie Portugal

Een dagje Kinkaroy

Het is prachtig weer en na het ontbijt gaan we met z'n vieren in de Micraa van hen op pad. In het dorp van hen Wondai gaan we naar het Infocenter, het is een dorp met een hout historie en daar hebben ze een prachtig stuk museum van gemaakt wat ook hier weer door vrijwilligers wordt gerunt. Opweg naar de volgende stad Kinkaroy wat een flinke stad is met een history van pinda's want wat ik niet wist is dat Australië de grootste leider is op de wereld van Pinda's. We gaan ook nu op zondag naar het pindamuseum en krijgen van Harold een uitleg en rondleiding. Het is heel bijzonder en we zien dingen waar we het bestaan nooit van wisten. We rijden het stadje uit en gaan naar de lavendelfarm waar we middenin een zalige lucht van de lavendel inde schaduw een heerlijk bakkie doen. Snel weer in de auto airco hoog want het is een graad of dertig en we gaan naar de Subway waar we een heerlijk broodje gezond eten. We gaan weer naar de volgende verrassing en dat is een uitzichtpunt genaamt Mounth Wooroolin hier kijk je km over de streek en staat ook een wijzer met afstanden tot belangrijke steden. Opweg naar huis gaan we naar een kaasfabriek waar we ook op zondag vriendelijk worden ontvangen en we kunnen proeven aan kaassoorten en ook van de vele streekwijnen. We gaan terug naar hun gezellige huisje waar we een heerlijke middag hebben en verrast worden met een heerlijke nasischotel met een stu meloen als toetje. We maken er een kaartavond van en vullen hem met een pot jokeren.terijl we met de deuren open kaarten valt er een enorme bak regen 19mm en ook de bliksem komt regelmatig voor de deur. We zitten nog een hoop tekletsen en zien plots dat het bijna twaalf uur is en we schieten snel onze mandjes in.

ewritstier@hotmail.com

Leuk hoor! Pinda's, nasischotel, kaas... Weten jullie zeker dat je nog in NZ zit? (of toch even Indo met n uitstapje naar Alkmaar ;)

Groetjes

ewritstier@hotmail.com