Campervakantie Portugal

Strand Palm Cove en Cairns city

Na het ontbijt gaan we naar het strand wat hier op een paar minuten lopen is. Het is erg heet en we mogen alleen op een afgezet stuk zwemmen met een echte Baywatch het water is 30 graden dus een warm sopje. Aan het afgezette stuk hangen netten tot de bodem omdat er hier Jellyfish zit wij noemen het kwallen. Deze kwallenbeet is dodelijk en als je er snel genoeg bij bent houd je er een soort brandwonden van over ook zijn er wel krokodillen gezien dus opgepast. Er is ook een pier dus ik ga even de vangst bekijken maar heelaas niets, wel een gesprek met een Griek die hier al 23 jaar woont. We blijven tot net even 12:30 dan is het zo heet en zijn we al zo verbrand dat we vluchten. We kijken hoelaat bus 110 gaat hij stopt voor het hotel. We moeten even wachten als hij er is rekenen we $21 af voor twee dagkaarten is , is ook de prijs van twee retouren. We scharrelen wat door de stad en vinden een paar bomen waar we een paar honderd vliegende honden in hangen het is een enorme herrie en veel poep. We eindigen op de Esplanade een boulevard zoals Scheveningen als we net bij de zeekant zitten voor wat foto's begint het te regenen. We lopen het terras op van een Italiaan en genieten van een heerlijke maaltijd. Als we later in de stad bij het busstation op onze bus 110 wachten zien we aan het eind van de straat waar die vliegende honden hingen een zwarte wolk vertrekken het is nu bijna donker. We zitten net als in holland met weinig mensen in de bus en als de laatste mensen die bij ons zitten uitstappen roept de chauffeur wat en ik loop naar voren en vraag hem wat er is. Nu hij weet waar we naar toe moeten neemt hij de Shortcut en slaat gewoon 10 halte's over er stapt daar toch niemand in zegt hij. Dit dagje met zo'n graad of 36 vreet aan je conditie dus gaan we lekker naar bed met de airco aan.