Campervakantie Portugal

Brisbane en het Koalapark Lone Pine

Het een vaste regel maar het is alweer heet maar we pakken toch de rugzak en gaan op pad. We zakken weer af naar de oever en lopen richting brug tot dat we een aanlegplaats zien van de Cityferry en gaan boord hij brengt ons aan de overzijde waar we via een zondagse kunstmarkt richting stad lopen. Eerst gaan we voor een bakkie lopen dan de stad in richting Queenstreet waar de mal is. We hebben het al snel gezien en lopen een infokantoor binnen en boeken een rit naar een Koala Sanctuary. Het is even zoeken naar de juiste bus is het boven of onder de grond er rijden er hier wel honderd. Het parkje heeft het idee van een klein dierentuintje maar het is leuk om even tussen de kangaroes en koala's te zitten. Ook zijn er veel papagaaien die hier in een kooi zitten maar wij hebben ze onderweg al In vrijheid gezien zo ook de Koalabeer. Na een paar uurtjes hebben we het gezien want ook nu is het in de zon 36 graden en dat ben je snel zat. Als we later weer in de stad zitten besluiten we ook de bus naar huis te nemen inplaats van de boot. Als na twintig minuten wachten eindelijk bus 475 komt blijkt het dat hij komt waar wij heen moeten. We lopen drie straten terug en wachten nu in de Elizabethstraat net voor de Mac. Op de bus van 17:05 en met een kleine vertraging zet hij ons op de Mainstreet voor de deur af. We eten heerlijk thuis dus we gooien eerst onze schoenen uit want we hebben platvoeten. We moeten morgen vroeg op want om 7:00 staat de taxi voor de deur hij brengt ons naar Gateway waar onze fietsen staan. Die staan daar in twee dozen met die twee dozen gaan we in de pendelbus vanaf Gateway naar het Domesticairport waar we om 9:35 met Jetstar naar Melbourne vliegen.