Campervakantie Portugal

Vliegen met Jetstar naar Melbourne

Vroeg op want om 7 uur staat de Taxi voor de deur. Het is de Yello cab maar hier zijn ze dus oranje. Onze chauffeur komt uit Pakistan en brengt ons voor $30 naar Gatewayparking waar we voor een paar dagen onze fietsen hebben opgeslagen. We zetten onze fietsdozen in de shutlebus van Gateway en een vriendelijke chauffeur brengt ons gratis naar de Domestic Airport want we vliegen een binnenlandse vlucht. We checken in en moeten omdat we 5 kg overgewicht hebben $75 betalen. We gaan naar boven en scoren een ontbijt en een bakkie. Om vijf voor negen gaan we richting gate 31 waar onze Airbus 320 op het vliegveld staat en we moeten dus lopen en de trap op. We zouden om 9:25 moeten vertrekken maar omdat er passagiers vanaf de Goldcoast vertraging hadden wachten we . Om 9:55 is het toch echt weer zover en schieten we de lucht in en kijk ik vanaf rij 8 stoel a naar buiten en zie dat er aan deze kant na het opstijgen nogsteeds een vleugel zit dus hebben we hoop dat we Melbourne halen. We hebben het weer gehaald en landen om 1 uur maar dan hebben we wel de klok weer een uur vooruit gezet. We halen de fietsdozen op bij de oversised bagage en ga in de hal de fietsen en de trailer in elkaar zetten. We leveren de sozen in en gaan naar buiten waar het net begint te regenen. We gaan eerst bij een benzinepomp een kaart kopen want we kunnen er nog geen gat in vinden. Ik vraag aan een local de Melrosedrive en daar staan we vlakbij dus volgen. We volgen de weg alsmaar rechtdoor en komen uit op het vliegveld Essendon dit is een klein local vliegveld. Omkeren en de Mattews ave.op richting het zuiden, we komen uit in Essendon noord er loopt hier een tram. We schieten er even af want de maag knort. Op naar het zuiden we raken de stad maar staan bij een groot kerkhof en kunnen het op de kaart niet vinden. We schieten een jongen aan en hij legt het uit het is ook weer een enorme stad maar wel met veel bikelanes. We volgen de Swansonstreet tot we over de Victoria pde komen dan is het de eerste straat rechts. We volgen de weg en letten op of er een gebouw Harberview aan zit maar op een gegeven moment stoppen we en kijken in de papieren. We moeten op 585 zijn en daar staan we dus 10 meter vanaf, we checken in douchen en gaan even shoppen. Als ik dit opschrijf bakt Tonia Pannenkoeken en ruikt het hier als thuis.

Esmé

Mmmmm!!! Home sweat home, dat jullie dat sentiment ook vooral maar niet mogen vergeten en in jullie geheugen gegrift hebben staan. Want ik weet zeker dat the family jullie op de voet volgt en ook weer blij zullen zijn om thuis de verhalen uit jullie mond te mogen horen...En dat natuurlijk inclusief HOME MADE PANCAKES van (O)ma :D