Campervakantie Portugal

Een dagje in en rond Melbourne

585 La Trobe Street, Melbourne, 3000, Australië . Eerst gaan we naar het Southern Cross Station en vissen even uit waar en hoelaat we ons zaterdagmorgen moeten melden.We gaan de stad in opzoek naar een infocenter na een aardige tippel waarbij we ook nog een mooi oud station wordt gepasseerd het Flinders Street Station. We krijgen keurig informatie en gaan gewapend met twee fietskaarten met routes weer op pad. Eerst een bakkie op een prachtig plein genaamd de Federation Square hierop lopen en wetend dat de treinen hier onderdoor schieten. We lopen naar de oever van de Yarra Rivier die hier langs deze prachtige stad loopt. We moeten wel zeggen dat hij mooier is als Brisbane en ook de structuur alles loopt haaks net als in de USA. Op de Yarra footbridge pik ik Tonia op de foto en even later genieten we van het gezicht over de oevers. We lopen langs de zuidoever tot we bij de brug van het Melbourne Exhibition Centre komen en de brug over gaan en dan het Crown plaza zien dat is hier wel een grote naam. We komen op de Spencerstreet weer langs het Southern Cross Station en gaan zo naar huis. Op de fiets met de routekaart in de hand maar we kunnen niet voorkomen dat we een mooie rivier de Maribyrnong volgend zeker tien km van de route raken. We draaien om want we zitten weer richting vliegveld en gaan terug naar de Epsom Road. We vragen aan een paar locals of zij de fietsroute weten maar ook mensen die zeggen dat ze hier al 22 jaar wonen schudden hun hoofd. We vinden hem zelf 200 meter verder en gaan hem verder volgen, als we een mooie schaduwplek zien met bank eten we onze appel op.Na wat km. komen we op de Hoddle Street die we volgen tot de Victoria Pde . We volgen hem tot hij splitst en wij de la Trobe Street inschieten het is hier wel een gevecht voor je plek maar wel spannend. We hebben al pasta ingredienten in huis dus dat zit goed. Terwijl ik dit schrijf heb ik radio twee opstaan maar dan wel met het ochtendprogramma. We gaan na het eten nog even de stad in voor wat avondfoto's. Als we net op een terras aan de Yarra zitten en ik twee koffie heb besteld klinkt er een kreet uit het water een serieus hulpgeroep. De man die aan mijn koffie bezig is rent weg kleed zich uit en springt in de donkere rivier, daar sta ik dan gelukkig maakt een leuje dame de order af. Als ik weer bij Tonia ben begint het circus politie ,brandweer,ziekenauto. Er komen zover wij zien drie man uit het water twee redders en een drenkeling maar de hel macht blijft met schijnwerpers schijnen. Als wij alweer richting huis lopen zien we twee helicopters boven de rivier hangen met veel licht eronder en we kijken nog even. Waar we ook kijken overal staanmotoragenten met zwaailichten, wij dachten voor de drenkelingmaar mis. Er komt een witte auto met een vlaggetje voorop en het hele circus gaat als een racet weg , we weten niet wie erin zat . We kopen nog even wat yoghurt en gaan naar het Hotel.

cornelia van kleef

Hallo Tonia en Henk, heb niet kunnen vinden hoe jullie het hebben gehad in Cairns? En het klinkt of je Melbourne mooier vind dan Brisbane? Cor en ik zijn net thuis, hebben een heerlijke week gehad in en rond Ballina, met fantastisch mooi weer. Heerlijk eten en een leuke groep mensen. Hartstikke moe nu van uren rijden. Veel plezier nog in Oz. kijk zo af en toe, groetjes