Campervakantie Portugal

Met de City circle en weer een fietstocht

Vanmorgen eerst naar Coles de supermarkt dan een bakkie en op naar het Southern Cross Station. We betalen voor de fietsen op de trein voor beide trajecten en betalen $80. We gaan aan de overkant van de straat aan de halte staan en wachten op tram 35 dit is een gratis trammetje die een Citycircle rijdt, na een paar halte's zitten we echt vol maar bij de halte central gaat er een hap uit. We maken de cirkel af en belanden weer voor de deur.Na de lunch trekken we de fietskleren aan en stappen op richting Yarra Bend Park bijna de hele route rijd langs de oever van de Yarra. Hele stukken gaat de route over pontons die dus ook met het tij meegaan erg mooi. Omdat Melbourne ook een universiteitstad is is er hier aan de oever van de Yarra natuurlijk de roeiverenigingen. Het is net of je in Delft fietst een schreeuwende man of vrouw op het pad erlangs. Er zijn tientallen boten in het water dus zijn er ook onderlinge wedstrijdjes een leuk gezicht. In deze route moeten we tweemaal de Yarra over eenmaal fietsend en de andere moeten we de fietsen drie trappen afdragen. Als we aan het einde van deze prachtige route in een universiteitterrein terecht komen gaan we dus voor de thee. We nemen dezelfde weg terug en als we haast de stad weer raken is het er weer tijd voor het appeltje. Hier genieten we weer van de roeiers die hier naar links en rechts voorbijschieten. Weer snel de oever opzoeken want het is half zes dus primetime. Thuis stap ik als eerste onder de douche en ga dan boodschappen doen. We maken een lekker potje en genieten ervan.

adrie schipper

goede morgen henk en tonia
leuk het verslag van jullie reis
ik denk dat jullie het heel mooi hebben
geniet er maar van.
ik leef wel mee via de mails.
gr. en dikke knuffel voor jullie.
adrie