Campervakantie Portugal

Queen Victoria Market en de Tourist Shuttle

Vanmorgen lopen via de la Trobe Street en de William Street dus langs het Flagstaff park naar de Queen Victoria Market. In dit authentieke gebouw wordt de markt gehouden dus overdekt. Het zijn enorm veel standjes en er is een aparte hall voor al het gekoelde zoals vis, vlees en ook kaas is hier in alle soorten aanwezig. Wij kopen hier een paar UUG van maat 5 voor Lise.We lopen nog een eind door de stad en bezoeken het postkantoor voor wat postzegels en kaarten. Na de lunch gaan we met de tram 35 naar de Docklands waar een nieuw deel van de stad verrijst. We stappen hier op de Tourist Shuttle deze gratis bus rijdt je de stad rond en verteld zo het een en ander. We stappen uit bij de Shrine of Remembrance dat een monument is voor gevallenen in diverse oorlogen. Het is een mooi gebouw en we mogen erin dus even naar boven voor het uitzicht. Na zo'n uurtje stappen we weer op een bus die met een frequentie van een minuut of 25 rijden. We verwonderen ons erover dat deze stad zoveel parken heeft en ook grote gardens en allemaal druk bezocht. We maken de tour af en gaan er bij Het Edihad Stadium uit dit is ook de halte Victoria Harbour. We lopen over alle sporen van de Southern Cross en zakken dan weer Spencerstreet in doen nog een boodschap bij Coles en gaan naar huis. Tonia gooit er op de 5e etage een was in en ik schrijf mijn dag in de agenda.

stille Dafne

Ik lees jullie verslag met plezier,er klinkt in door hoe goed jullie rondkijken. Je neemt echt de omgeving in je op! Ik lees trouwens vaker "verslagen" want Dafne kan niet praten na de amandeloperatie. Die schrijft echter niet zo beeldend hahahaha. Geniet van het mooie weer en van elkaar,hier is de lente op komst!!
Dikke kus Wendy en de rest