Campervakantie Portugal

Een fietstocht naar St. kilda

We gaan weer met de fiets op stap, om de stad uit te komen gaan we eerst weer een stuk over de kade tot voorbij het expositiecentrum. Maar vanaf hier volgen we dan links en dan rechts het tramspoor. We komen uit bij zee en wel bij de kade waar de Spirit of Tasmania aan de kade ligt. Deze ferry onderhoud de verbinding met dat eiland en er gaat dus ook vracht op. we volgen het fietspad langs de zee en komen in St. Kilda waar we eerst de pier bezoeken, hier staat een bord met verboden te flitsen er zitten hier tussen de rotsen jonge pinguins. We gaan terug naar het strand waar Tonia haar plek vind en ik nog even een stuk langs de kust fiets. Als ik terugkom neem ik eerst een duik maar merk dat het een andere zee is dan bij Cairns het is hier bij bij port Phillipdenk ik net 20 graden het water. We komen over dezelfde weg terug en gaan later nog even weg voor een boodschap. Als we buitenkomen merken we dat het een graad of 37 is en is het dus zaak dat je in de schaduw bent , als je dan even in de supermarkt bent geweest word je haast eng van de warmte bij het weer naar buiten stappen. We eten weer thuis en pakken wat rommel in want morgen loopt om zes uur de wekker af.