Campervakantie Portugal

Vanaf Ketwick met de Southern Pacific naar Perth

Vandaag gaan we met the Southern Pacifictrein naar Perth en als het goed gaat komen we op 3 maart aan in de ochtend om 9:10. Om even voor tienen stappen we op de fiets en rijden naar de city. Bij het centraal station mogen we binnen de fietsen neerzetten, we laten de Bobtas erop zitten. We zoeken een kluis waar we een fietstas twee helmen en nog wat spul in kwwijt kunnen. Het verbaasd ons in de taalkeuze is ook Nederlands op de door ons gekozen maat staat $7:00 per dag. Wij zeven dollar erin maar neehoor gebellt met de beheerder en wat blijkt we hebben er teveel in gedaan en daarom doet hij het niet. Oplossing nog een dollar erin en hij gaat open en we kunnen nu drie uur onze spullen opslaan. Tot een uur of drie bestaat de dag uit eten ,bakkie doen winkeltje in en mensen kijken. Om 15:30 stappen we op de fiets en rijden we naar Keswick daar vertrekken deze internationale treinen ????. We checken in en leveren onze fietsen in om half zes gaan we voor de warme hap. Om even over zes mogen we erin de man kijkt op een lijst en laat mij de lijst zien maar wat ze hier van onze naam hebben gemaakt lijkt meer op een chinees gerecht. Als de trein een half uur rijdt gaar we net als in de Overlandertrein naar het restauratierijtuig en gaan kaarten maar al snel worden we gesommeerd om weg te gaan zij willen de tafels 8 stuks van vier vrijhouden. Wij gaan onder protest weg maar we mogen om 10:00 uur weer terugkomen. Als ik om een uur of acht een bakkie haal zijn er maar drie tafels bezet. Om tien uur gaan we weer voor een kaartje te leggen. We maken het niet te laat maar als we even na elven terugkomen is het donker en stil dus gaat onze stoel ook in de slaapstand.