Campervakantie Portugal

Rottnest eiland

Vanmorgengaan we nadat we mijn neef hebben uitgezwaait om acht uur op de fiets naar het spoor. We hebben treinkaarten (chip) dus checken we in als we even op het perron staan komt er een spoorqegbeambte naar ons toe en zegt dat het niet is toegestaan voor negen uur met de fiets in de trein. We praten wat en hij komt uit Afrika dus een leuke babbel even voor de trein arriveerd zegt hij dat hij wel even kijkt of het erg druk is en wij mogen toch om 8:38 met de trein mee. Na een station of 15 komen we aan in Fremantle North waar we de trein verlaten. We rijden via de containerhaven naar Rous Head Harber vanwaar de Rottnest Expeess ons naar het Eiland zal brengen. Op het eiland rijden we het rond en komen met 32 km. op de teller weer bij de haven aan en gaan een lekker broodje eten. Tonia neemt nog een duik in zee maar ik blijf even in de schaduw. Om 15:45 melden we ons weer bij de boot die om 16:00 vetrekt.de weg teru is langer als heen want nu laten we ons in de stad afzetten wat anderhalf uur duurt dus een uur langer. In de stad warmen we eerst even op want de airco heeft ons door en door koud gemaakt. Ik de stad gaan we vlakbij de Mall in de Murray street voor wat te eten. We zien dat er een drescode is dus vraag ik aan de bewaking of wij in onze fietskleren welkom zijn maar het is o.k.. Na het eten het is dan 19:00 word het donker dus gaan we naar het station en pikken op spoor negen de trein naar Bassendean.