Campervakantie Portugal

Laatste vehaal van Tonia en Henk van deze trip.

Vanmorgen de tas een beetje ingedeeld. We gaan met Noi naar een automaterialenzaak en kopen een nieuwe cover voor de auto, aansluitendgaan we naar een shoppingcenter we lopen wat rond en besluiten om hier te gaan lunchen. We ggan weer naar miss Maud en genieten er van een heerlijke lunch. Als we thuiskomen proberen we direkt of de hoes past en het vlijkt dat de mediummaat die we hebben net wat aan de krappe kant is. noi en ik gaan even terug en ruilen hem voor een large. Om een uur of vijf begint Noi alweer in de keuken aan het menu wat wel weer Aziatish zal ziijn. Om een uur of half acht komen Rob en Margo,,we drinken een bakkie nemen nog een foto en om tien voor negen gaan we met twee auto's naar het internationale vliegveld van Perth. Het is maar 12 minuten en dan staan we aan de vertrekhal, ik ga bij Cathey pasidic vragen voor twee fietsdozen maar zij verwijzen mij naar Quantas waar ik voor $ 33 twee dozen koop. We pakken gezamelijk met Rob en Margo de fietsen in en gaan met Rob in de rij staan. Het gaat een beetje moeilijk want eerst vroeg ik of we in een speciale rij moesten dus niet vonden zij en nu worden we weer apart geroepen. Tonia staat bij 15 en ik moet mee met de bagage naar een weegband we hebben 4 kg. Teveel maar we zien wel. Ik ga weer naar 15 waar Tonia nog staat maar we worden weer weggehaald en moeten mee naar een andere band. Het overgewicht hoeven we niet te betalen en we krijgen onze instapbewijzen voor beide vluchten. We gaan naar boven voor departure , we moeten nu nog door de scan waarna ik nog voor een visitatie moet. Om 11:30 gaan we boarden en nemen plaats op rij 55 stoel a en b. Als we net in de lucht Itten komt de stuardes langs voor de maaltijd dus hebben we weer te eten ik kijk op de vluchtinfo en zie dat er nog +/- 6 uur te gaan zijn. Dus als het goed gaat zijn we zondagmorgen om 7 uur in Hongkong. Het word 25 min. later als we in Hongkong uitstappen we kopen voor $100 per persoon een treinretour naar de stad waar we in de Applestore eerst even de post ophalen en het dagboek bijwerken. Het is nat en koud we lopen nog wel even rond maar met deze temperatuur en regen os er niets aan. Om twaalf uur stappen we weer in de trein en gaan naar het vliegveld waar we een plek zoeken. We lopen en hangen nog een paar uur rond,af en toe kijken we op de vertrekborden maar onze vlucht is er niet bij. Als ik op een gegeven moment zie dat er al een vlucht voor 02:30 in de nacht opstaat ga ik naar de balie van Cathey Pacific en vraag hoe de planning is. Het is nu een uur of acht maar we mogen inchecken dus doen we dat en gaan naar de volgende fase. Het is een uur of tien als er nog wat reizigers komen. Om half twaalf er komen wat medewerkers van de luchtvaartmaatschappij, en er komt wat gang in. De rijen 55 tot 70 mogen gaan boarden het duurt allemaal wat lang en op een gegeven moment moeten we allemaal achterelkaar gaan staan en worden alvast onze boardingkaarten afgestempeld. De deur naar de sluis word gesloten en dat is vreemd want we staan nog steeds in de hal. Het gaat niet goed want er zijn problemen met het vliegtuig en er word gezegt dat de vertrektijd twee uur word. De zaak verandert we moeten naar een andere gate nu zitten we op 23 en we moeten naar 69 dus met een man of vierhonderd aan de wandel. De reeds in het vliegtuig zittende mensen moeten er ook weer uit, bagage weer uit de bovenkasten en lopen maar weer. Het is 2:45 als we van de slurf afgaan en vertrekken,maar de prognose is dat we om 7:45 aankomen in Amsterdam. De vlucht verloopt rustig en ik zie in het kaukasusgebergte alleeen maar ijs en sneeuw dus ik kan vast wennen aan het winterweer. We zijn keurig optijd op Schiphol het duurt even voor we de laatste bagage hebben en dan kunnen we eruit. In de hal als we door de costumsservice zijn zien we Jordy,Ingrid en ook Sven er word gezoent en gehuild waarna we naar P1 gaan en met de VW bus van Jordy naar Delft rijden. Hier vinden we een welkomstbord op de deur want we zijn weer lekker thuis.

Esmé

Daar zijn jullie weer! Met een boekwerk aan verhalen om nog heeeel lang op te teren, todat het weer tijd is voor de volgende...;) Wat hebben jullie een ongelovelijk mooie reis gemaakt, met ontelbare ervaringen en ontmoetingen. Dit hebben jullie maar mooi meegemaakt! Geniet weer van iedereen hier thuis en de mooie dromen en herinneringen!
Groetjes,
Esmé

margreet Frumau

Hallo Henk & Tonia,

Fijn te horen dat jullie weer heel huids thuis zijn. En nu nagenieten. De Kleinkinderen weer hèèrlijk knuffelen en Tonia met dochter koffie drinken in de stad.
Ook weer geweldig, toch!
Die reis zit in jullie rugtas neemt niemand jullie meer af.
Het is hier geen 30 graden maar het goede weer zit eraan te komen. Bedankt voor jullie verslagen ik heb ze allemaal gevolgt, zal het missen!!!!!
Groetjes Herman & Margreet.

Ted

Hallo Tonia en Henk, weer goed thuis gekomen van alle belevenissen de laatste verhalen en foto s bekeken prachtig.Ik ben ook net terug van vacantie in de sneeuw en zon wij hebben het ook heerlijk gehad. Tonia tot 22 Maart, groetjes en liefs van Ted

Edwin en Jolanda

Luitjes, welkom thuis. Blij dat jullie het zo naar je zin hebt gehad. Nu weet je in ieder geval hoe de acherkant van de wereld eruit ziet (en wij ook een beetje dankzij alle verhalen en foto's).
Geniet ervan en ehh.. de lente komt eraan.

rijswijkers

We hebben al gezoend en alles even snel verteld. Wij zijn benieuwd naar de bundeling van alle verhalen en foto's. Tot snel lieverds,het was een reis ...beter gezegd een ervaring om nooit te vergeten!!XXXX

Marianne

Hoi Tonia en Henk,
Fijn dat jullie terugreis goed verlopen is en dat jullie weer gezond en wel geland zijn in ons kleine landje. De overgang zal best groot zijn, maar jullie hebben zoveel mooie foto's en verhalen om nog een hele poos op te teren. Ik heb in ieder geval van elk verslag en elke foto genoten en vond het leuk om op deze manier jullie reis te volgen.
Ik zie jullie ongetwijfeld binnenkort wel een keertje. Tot dan , groetjes Marianne

adrie

ik lees dat jullie weer veilig thuis zijn.
welkom in het kleine landje.
hoor alle verhalen wel .
gr. aad

Mildred en Ron

Hoi Tonia en Henk.
Poe poe, eindelijk (helaas?) weer thuis. Was leuk om jullie hier even te hebben en jullie reis te volgen. Waanzinnige trip. Hoop ooit ook zoiets te maken. Op naar weer een zomer voor jullie. Hier beginnen de nachten al knap af te koelen en vooral de dagen kort.
Groeten vanuit Rangiora.

ton bag,

Hoi Tonia en Henk, zoals altijd eerst kijken hoe de reis verder gaat dan de laatste brief gelezen, wat jammer de spanning om jullie elke dag te kunnen volgen is er af, ik vond geweldig om het mee te mogen maken bedankt, als alle aanloop bij jullie voorbij is kom ik graag weer het bekende bakkie doen.vr. gr. tonbag.