Campervakantie Portugal

Vrijdag tot enmet dinsdag

Verslag van vrijdag t/m dinsdag. We rijden Tarbes uit en nemen een stukje betaalde route tot afslag 17 we rijden op de N125 en ook hier weer een prachtig landschap.

Bij de plaats Fos gaan we Spanje in en rijden de richting op van Lleida bij Vielha gaan we door een tunnel van 4,2 km keurig verlicht. Het is hier wel bergachtig want dit zijn de Spaanse Pirineos, we doen in een dorpje bij een kroeg een bakkie veel voor weinig dus goed voor de Nederlanders. Als we Benabarre voorbij zijn gaan we op een parkeerplaats en gaan gezellig aan de picknick. Als we net aan het noorden Lleida raken worden we via een nieuwe weg rechtsom de stad geleid, maar dit project loopt langs een nieuw vliegveld en daar houd deze autoweg op. Dus de stad weer in wel een hele grote stad we willen naar de 240 maar komen op de AP2 die richting Tarragona gaat hier naast de weg bouwen ze aan de hogesnelheidstrein. Bij afslag 9 gaan we na betaling er vanaf en rijden naar Reus daar gaan we naar de Mac voor een bakkie en WiFi dit laatste is niet aanwezig. Ik bel Gerard op en zeg dat we in de buurt zitten, we vinden het niet gemakkelijk maar we komen er en strijken bij Gerard en Carla neer. s'Avonds eten we bij hen en is ook zoon Arthur weer van het strand. Wij hebben hier een gezellig hutje dus we zitten hier voor veertien dagen.
Zaterdag 9 mei we rijden met z'n drieën vandaag en gaan het achterland in het is warm maar prachtig. Via het Panta de Ruidecanyes dit is een stuwmeer rijden we naar L'Argentera en daar gaan we echt klimmen. Ik ga met Arthur naar het kasteel het is dus een ruïne en het laatste stukje is 16% en daar stap ik dus af. Arthur plaatst een nieuwe kabouter is zijn hobby en we zakken weer af an vinden ook Gerard hij zit keurig te wachten. Nu is het een kwestie van dalen en komen we min of meer uitgerust in Cambrils aan. Gerard verteld waar de markt word gehouden en langs de boulevard rijden we naar de hut.
Zondag 10 mei we gaan met onze twee ATB fietsen oppas met als bestemming het stuwmeer het is weer warm dus zweten. We doen er een bakkie en als we terugrijden komen we Gerard en Carla tegen net als we even staan te praten zegt Gerard dat Tonia haar voorband leegstaat zij rijden verder en ik ga de band wisselen. We rijden ook weer door Cambrils terug en na een heerlijke douche vermaken we ons best. Carla komt nog even langs om er zeker van te zijn dat we heel thuis zijn gekomen.
Maandag 11 mei vandaag is Carla jarig dus gaat Gerard niet op fietstocht wij gaan op de fiets naar Salou waar we opzoek gaan naar de markt,om een lang verhaal kort te maken we vinden hem niet. We vallen ergens op een terras bij een grote supermarkt en nemen een bakkie, mijn chocolademelk is zodiak dat ik het met mijn lepel kan opeten.
Tonia koopt hier binnen de Telegraaf want we willen wel bijblijven we luisteren ook naar Radio2. Onverichterzake keren we terug op onze stek en gaan om 4 uur naar Gerard en Carla voor de borrel. Ook Trees en Cor zijn er en we genieten van de hapjes en drankjes tot 18:00 dan gaan wij want zij gaan naar de Chinawok.
Dinsdag 12 mei Tonia gaat naar de fitnes en ik meld me om 9:00 bij Gerard en Arthur gezamenlijk rijden we naar Cor en gaan weer aan een rit beginnen. Via Les Borges del Camp klimmen we naar Alforja om vanaf hier flink omhoog te gaan voor een km of tien daar komen we dan weer bij een ruïne genaamd La Mussara. Dit zijn tochten die het leven mooimaken op de klim doodgaan en boven genieten. Ik schiet wel wat foto's en we gaan weer aan de afdaling beginnen, Cor en ik maken er een wedstrijd van en met snelheden van over de 50 moeten we bij de haarspelden flink in de remmen. Ik het dorpje Arboli vinden we elkaar weer en gaan in het dorpje onze fles vullen, want ook hier zit er weer een kraantje gewoon buiten met drinkwater. Het blijft naar beneden gaan en met kop over kop vliegen we naar beneden, Gerard besluit over Vilafortuny naar de hut terug te rijden. Ik bedank de heren voor de fijne rit en ga naar Tonia waar ik eerst even wat eet want ik was 1692 calorieën verbruikt. Maar na een heerlijke maaltijd zijn we er weer lekker bij en maken we er een gezellige avond van.

Reacties

Reacties

Ingrid

Ik heb je voicemail bericht gehoord bij Jordy en dat klonk echt dat je leeg was dus die maaltijd had je zeker nodig pa
Het mag ook wat rustiger aan hoor je hebt tenslotte VAKANTIE het is de bedoeling dat je uitgerust thuis komt
Ma hou hem een beetje in toom die oude man die denkt dat hij 30 is joh geniet en pak ook jullie rust wij gaan zondag en maandag weer naar de Ardenne de volgende 6 fietsen bezorgen ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!