Campervakantie Portugal

Op stap met Tonia een rondje toeren

Zaterdag met Tonia

We gaan samen met de auto opweg want ik wil Tonia even laten zien waar we onze tochten rijden. We schieten het tunneltje door en rijden over de snelweg en het in aanbouw zijnde tracé van de hogesnelheidslijn we komen een oudere man op een fiets tegen die ons aanhoud en vraagt waar hij nu rijdt. We laten hem de kaart zien en wijzen de plek aan waar we nu ongeveer rijden hij is Nederlander en zijn dochter woont vlakbij Reus dus gaat hij die richting op. Wij komen weer bij het stuwmeer terecht hier was Tonia al met mij dus niets nieuws. Via L'Argentera gaan we naar de ruïne van Escarnalbou en ik wijs haar waar Arthur zijn beeld heeft geplaatst. Terug naar Duesaigües waar we linksaf de T313 oprijden als we de Col de la Teixeta hebben gepasseerd rijden we op de TP7401 en komen zo in Porrera we volgen Centro maar het is vol en via sluipen komen we aan de andere zijde het dorp weer uit. We geven niet op en proberen het nog een keer en vinden een plek waar de markt wordt gehouden. We lopen ook direct naar de eerste en enige kraam en kopen groene bloemkool en paprika lekker duur maar wel vers. Nadat we de spullen in de auto hebben gelegd duiken we achter het enige kralengordijntje en dat is het restaurant genaamd Cal Carlets op deCarrer Secares 5Porrera. We eten lekker dankzij ene Spaanse Jonge Monica die ons in het Engels adviseerd, we eten vooraf, hoofd en toe en vinden het dan weer zat. Nu op de T7402 naar Cornudella de Mentsant en dan verder omhoog naar Albarca waar we op de Col de Albarca van 774 m rechtsaf slaan richting Prades. Dit dorp is onze bestemming van de rit van morgen in dit dorp vergis ik mij en rij op de T 700 die richting Montblanc gaat dus keren we en rijden nu de T 704 op tot de afslag La Febro en komen weer op de T704 terecht die we rijden tot la Mussara hier bekijken we weer een ruïne. Via Col de les Liebres 980 m zakken we naar Vilaplana en via L'Aleixar en Maspujols komen we weer in Les Borges del Camp. Tonia is verbijstert over de schoonheid van dit gebied en via Riudoms en Vinyols komen we weer op onze stek op de rand van Cambrils en Salou. Ik deel onze rit nog even met de Fam. Hagen en ga dan weer naar de hut. Weer een prachtige dag met mooi weer en een harde wind dus maar hopen dat hij voor morgen ergens gaat liggen.