Campervakantie Portugal

Een Rondje van 110 km. Met koffie in Prades

Het is zondag 17 mei.

Om kwart voor zeven loopt de wekker af an ga ik eruit want om acht uur zullen we vertrekken bij Gerard, als ik daar kom is ook Cor er al. Het is nog steeds een harde noordelijke wind dus we hebben hem tegen maar we stijgen de eerste 20 km maar langzaam dus we kunnen er een beetje inkomen. Het werd dus na Vinyols en Riudoms op naar Les Borges del Camp hier gaan we naar Maspujols. Nu komen we eerst in L'Aleixar en volgen Vilaplana vanaf hier word het meenes en worden de fietsbenen aangesproken een ieder zoekt zijn verzet de één 34/26 een ander 39/25 en Gerard trekt zijn eigen plan en zegt jullie zien mij boven wel. De punt die we hier overgaan heet Col de les Llebres en zo staat hij op de kaart voor 980 mrt. Bij de afslag naar la Mussara hergroeperen we en besluiten we dat er via la Febró wordt gereden, dit dorp passeerden Tonia en ik gisteren. We komen op de splitsing en wij kiezen voor de 7 km naar Prades maar er moet wel weer geklommen worden. Als Arthur en Cor maar ook ik bij dit stadje aankomen is er geen spoor meer van Gerard die voor ons zat, we vinden hem op het gezellige zonnige plein waar wij dus voor een verfrissing gaan. We rekenen voor 5 consumpties nog geen €6,50 af en dat op een terras wij zijn er blij mee. Aan alle leuke dingen komt een eind dus we stappen weer op en als we deze T701 volgen merken we dat het klimmen nog niet voorbij is. We eindigen op de Coll d' Albarca van 774 mrt. We passeren een dorp genaamd Siurana waar ook het meer naar vernoemd is. Via Cornudella de Monsant rijden we naar Alforja en zakken we dus via Le Borges del Camp en komen we net als vanmorgen langs caravanstalling Piet . Het klinkt vreemd maar we hebben weer de wind vanvooren maar Cor die trekt even zijn reservebatterij open en neemt ons op sleeptouw. Met 110 km. op de teller en een prachtige dag bedanken we elkaar voor de fijne rit. Tonia is met Carla en Trees in het zwembad ik neem een biertje bij Cor voor zijn Camper. Vanavond vertrekt Arthur naar Nederland dus ik ga na de thee en een douche hem een veilige thuisreis wensen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!